Verzekeringen

Reparatie gedekt door uw verzekering?
Steeds meer mensen hebben een smartphone of tablet in bezit. Voor veel mensen is dit een aardige investering. U moet er niet aan denken dat het toestel door u of uw kind defect raakt wanneer deze is gevallen.

Veel mensen zijn er niet van op de hoogte. In méér dan de helft van de gevallen wordt de reparatie gedekt door uw verzekering. De meeste inboedelverzekeringen bieden in en rondom uw huis voor een bepaald maximumbedrag dekking voor schade aan uw smartphone en/of tablet.

Wat moet u doen bij schade aan uw smartphone of tablet.
1. Om je schade te melden bel je met je tussenpersoon of de verzekeraar.

2. Meld de schade altijd zo snel mogelijk. Zij kunnen je ook meteen vertellen of de schade wel of niet onder de dekking valt.
3. Gooi het toestel in ieder geval nog niet weg, ook al doet hij het niet meer. Het kan namelijk zijn dat de verzekeraar nog een expert naar de schade wil laten kijken. Meestal moet je vervolgens een schadeformulier invullen en opsturen, eventueel samen met wat foto’s en de bon. Hoe dat in zijn werk gaat kan de verzekeraar of jouw tussenpersoon je ook vertellen.

U kunt hieronder de schadeformulieren vinden van verschillende verzekeraars:

Univé | Nationale Nederlanden | ABN AMRO | AEGON | Independer
Interpolis | OHRA | SNS Bank | ASR | ANWB | Ditzo | ING | Delta Lloyd | FBTO